Informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych, gruntach rolnych i lasach, sporządzoną na formularzu według ustalonego wzoru złożona osoby fizyczne zobowiązane są  składać w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku w podatku od nieruchomości, względnie sposobu wykorzystania nieruchomości mającego wpływ na wysokość opodatkowania.

Miejsce złożenia informacji

Informacje należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Kobylinie w biurze podawczym, w Referacie Finansowym (pok. nr 1) lub przesłać pocztą tradycyjną.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Kobylina.

Inne informacje

Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku lub zmiany. Obowiązek wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.

Podatek leśny płatny jest w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września oraz 15 listopada. Podatek opłaca się jednorazowo w przypadkach, gdy jego kwota nie przekroczy 100 zł, w terminie płatności pierwszej raty.

Niezapłacony w terminie podatek wraz z odsetkami za zwłokę podlega ściągnięciu w drodze egzekucji administracyjnej.

W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny: 65-548-24-01, mailowy: um@kobylin.pl lub osobisty.