Informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych, gruntach rolnych i lasach, sporządzoną na formularzu według ustalonego wzoru złożona osoby fizyczne zobowiązane są  składać w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku w podatku od nieruchomości, względnie sposobu wykorzystania nieruchomości mającego wpływ na wysokość opodatkowania.

Miejsce złożenia informacji

Informacje należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Kobylinie w biurze podawczym, w Referacie Finansowym (pok. nr 1) lub przesłać pocztą tradycyjną.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Kobylina.

Inne informacje

Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku lub zmiany. Obowiązek wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.

Podatek od nieruchomości płatny jest w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września oraz 15 listopada. Podatek opłaca się jednorazowo w przypadkach, gdy jego kwota nie przekroczy 100 zł, w terminie płatności pierwszej raty.

Niezapłacony w terminie podatek wraz z odsetkami za zwłokę podlega ściągnięciu w drodze egzekucji administracyjnej.

NOWE WZORY INFORMACJI

Nowe wzory informacji składają się z formularza IN-1, czyli informacji oraz 3 załączników.

ZIN-1 załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych – dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu – wykazujemy przedmioty, za które płacimy podatek.

ZIN-2  załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych – dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania – wykazujemy przedmioty zwolnione na mocy ustawy.

ZIN-3 załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych – dane pozostałych podatników – wykazujemy współwłaścicieli nieruchomości.

FORMULARZE OBOWIĄZUJĄ W PRZYPADKU ZMIANY POWSTAŁEJ PO 1 LIPCA! W PRZYPADKU ZMIAN WCZEŚNIEJSZYCH (NAWET GDY ZGŁASZAMY JE PO 1 LIPCA) STOSUJEMY POPRZEDNIE WZORY!

W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny: 65-548-24-01, mailowy: um@kobylin.pl lub osobisty.