Informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych, gruntach rolnych i lasach, sporządzoną na formularzu według ustalonego wzoru złożona osoby fizyczne zobowiązane są składać w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku w podatku od nieruchomości, względnie sposobu wykorzystania nieruchomości mającego wpływ na wysokość opodatkowania.
Miejsce złożenia informacji
Informacje należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Kobylinie w biurze podawczym, w Referacie Finansowym (pok. nr 1) lub przesłać pocztą tradycyjną. Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje stronie prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Kobylina. Inne informacje Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku lub zmiany. Obowiązek wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek. Podatek leśny płatny jest w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września oraz 15 listopada. Podatek opłaca się jednorazowo w przypadkach, gdy jego kwota nie przekroczy 100 zł, w terminie płatności pierwszej raty. Niezapłacony w terminie podatek wraz z odsetkami za zwłokę podlega ściągnięciu w drodze egzekucji administracyjnej. W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny: 65-548-24-01, mailowy: um@kobylin.pl lub osobisty.